1. september 2010

Siden sist...

Nå er det langt over en halv evighet siden sist jeg har blogget, og det er jo fryktelig dårlig av meg! På tide å ta meg selv i nakkeskinnet og blogge litt igjen, og så får jeg prøve å komme lengre enn to-tre innlegg denne gangen da. Det har gått sånn omtrent 10 måneder siden Slitne hoder og epiFriendsoder, det er nesten et år det!! Jeg har jo ikke bare sitti på ræva detta året her, jeg har da som oftest har jeg drivi med forskjellige ting. Må jo fortelle litt av hva jeg har drivi med, så de som er nysgjerrige og bare leser bloggen uten å noen gang snakke med meg også kan få med seg hva som har skjedd detta året! ;)

For det aller, aller meste har jeg jobba. Alt for mye! Slitsomt, men gøy, og det blir masse penger av det! :D Tre dager i uka i hele året som gikk tolket jeg på NISS. Det var helt fantastisk moro, selv om både jeg og Kopperud ble litt miljøskadet av det året der! Vi lærte veldig mye om veldig mye rart, og sannsynligvis får vi sjelden brukt for noe av det! ;P I år går klassen videre, uten behov for tolk, så vi skal ikke tolke der! =( I år blir det HiAk i stedet! De to andre dagene i uka i året som gikk tolket jeg på forskjellige oppdrag, og i helgene har jeg reist mye rundt omkring i landet og skrivetolket, for det meste i Nord-Norge. Vært på mange veldig morsomme turer, for eksempel da jeg og Inger-Lise var i Kautokeino i juni, ble avlyst og var stuck der oppe hele helga! Vi dura rundt i leiebilen i hadde hele helga, og dro blant til Finland for å se på midnattssola. (Jada, vi kunne sett på den i Kautokeino også, men noe måtte vi jo drive med mens vi ventet på at det ble midnatt!) Det var første gang jeg så midnattssola, og vi hadde det kjempegøy på kjøreturen til Finland og videre en time inn i Finland. På hele turen innover i landet så vi INGEN mennesker, ytterst få hus, men èn kirke! Vi kjørte også en gang ut fra hotellet og svingte også til venstre i første kryss og kjørte vi veien slutta (4 timer med vidde), og siste dagen kjørte vi Kautokeino – Karasjok – Skaidi – Hammerfest – Skaidi – Alta, bare for å ta en omvei til flyplassen. På vei mellom Skaidi og Hammerfest så vi delfiner som lekte i vannet, og verdens mest kosete katt. Og omtrent like morsom som denne turen har nesten alle tolketurene mine vært, selv om jeg for det meste har jobbet på de andre turene! =)



Finland!!







Midnattssol! :D




Men jeg har jo ikke BARE jobbet, selv om mange påstår det. Jeg har for eksempel vært en uke på Tenerife, den første sydenturen i hele mitt liv. Veldig moro! :D I desember dro jeg, Espen, Mamma, Pappa, Ingar og Eli-Anne nedover for å feire 50-årsdagen til Mamma. En helt fantastisk uke, masse avslapping, masse opplevelser, masse mat, masse bading og ikke minst masse SOL!! :D Det er første gang for både Mamma og Eli-Anne at de har solet seg på bursdagene sine, som er 8. desember og 10. desember. Vi bodde på et helt fantastisk hotell, med den største og beste frokostbuffeen jeg noen gang har sett! På Sydenturen tok jeg til og med en del bilder. Har nesten slutta å ta bilder siden jeg ikke blogger! :O Men her er i hvert fall noen fra Tenerife:


Vi var i en veldig fin dyrepark.
Litt merkelig at jeg måtte dra
til Syden for å få se pingviner
for første gang, men det måtte
jeg altså. Kjempesøte små og
store pinviner! =)



Og det var delfinshow og
spekkhoggershow der. Og
mange andre spennende dyr!










Sjøhest!




Noe av det merkeligste med å
være i Syden i desember var at
det er jul midt på sommeren!
Det var palmer med julelys!!
Julegater og julelys i 30
varmegrader! Jeg syns det hele
var veldig merkelig!









IS! Vi spiste veldig mye is og andre
veldige gode desserter! :D







En nydelig fontene utenfor hotellet!





Og jul har det vært og. Litt hektisk førjulstid siden jeg brukte en uke av den i Syden, men jeg kom da i mål i år også. Feiret jul i Odalen som alltid. Veldig koselig, og fikk alt jeg ønsket meg! :D Siden Espen måtte jobbe litt var vi i Oslo noen dager, før vi dro til Odalen igjen for å feire bursdagen til Mamma (igjen!). Og så var det nyttårsaften så da dro vi tilbake til Oslo og hadde Lise og Christopher her. Siden vi har flytta fra Grefsen har vi også mista de rike naboene som skyter opp en million i fyrverkeri hvert år, og vi har også mistet utsikten over byen. Utsikten her på Hasle er ikke mye å hoppe i været for. Derfor kjøpte vi egne raketter for en gangs skyld, men det skal vi aldri gjøre mer, for det gikk nesten litt for hardt utover naboblokka. Neste gang blir det stjerneskudd!








Verdens besteste beste søskenbarn har blitt konfirmert! Tenk at veslejenta mi har blitt sååå stor?? Det var en veldig koselig dag, og jeg fikk æren av å bake marsipankaka! :D


Konfirmasjonskaka






Konfirmanten!
Store jenta!





I Nord-Odal kommer korpset
rundt og spiller for alle
konfirmantene som er med i
korpset! Rørende!




Kortet jeg lagde til Marte til konfirmasjonen!





Konfirmasjonskaka er ikke den eneste jeg har bakt i år. Her er noen utvalgte:


Espens bursdagsmarsipankake






Kopperuds litt-over-25-årsdagsmuffins







Marit og Espen sin 50- og 25-årsfeiring





I sommer var jeg og Espen en uke i Krakow, en helt fantastisk uke! :D Den turen får nok et eget innlegg snart. Resten av sommeren brukte vi på å pusse opp soverommet. Ble veldig fint! :D Og så var vi noen dager på hytta, hvor vi fisket hele tida! Fikk masse fisk, men ingen store nok til å skryte av! Og så var vi noen dager i Odalen, før vi dro til Oslo igjen. Jeg syns egentlig sommeren bare har forsvunnet i år, og allerede nå gleder jeg meg til neste sommer! Heldigvis skal jeg til Malta i oktober, så jeg får en uke med sommer da! =)

Vel, det var de siste 10 månedene på noen få linjer! Huhei! Får håpe det blir flere linjer i det kommende året!

Ingen kommentarer: