20. juni 2007

17. mai, festing, katt, husbrann og mer!

Og nok en gang har det gått en evighet uten blogging! Skippertaksblogging på høyt plan! Siste halvannen måneden har vært litt hektisk, med mappeinnlevering, eksamen, teorilesing, husbranner og det hele.. Noen små og store begivenheter har det da vært!

17. mai har det jo vært..for over en måned siden nå! ;P Den feiret vi sammen med Lise og Christopher. Først var vi en tur nede i sentrum for å se på toget og hilse på kongen, før vi dro hjem til oss for å grille litt! Veldig koselig! =)


Lise og jeg ser
på toget






Laaaangt der borte
er Kongen!






Grilling
I mangel på plass bruker
man både husker og alt
som er!



For en stund siden hadde jeg kjøretime opp til Holmenkollen og Frognerseteren, og da var Berit Kjørelærer helt fra seg for at jeg aldri hadde vært på Frognerseteren og spist kjøttkaker. Så her en dag dro jeg og Espen til Frognerseteren for å spiste de berømte kjøttkakene og den berømte eplekaken! Det smakte godt det!! Blir nok flere turer dit ja! =)








Utsikt og halvspist eplekake! ;P

Litt fyll og fanteri må til, og 1. juni ble Carina stor jente, hele 22 år! Og det måtte feires. I 17. etasje i siloen på Grünerløkka feiret vi en god stund, for vi labba i vei til byen. På vei dit rota vi bort de andre, og det endte med at jeg, Lise og Christopher dro hjem og hilste på en halvsyk Espen istedet! =P Gøy var det ihvertfall!


Utsikt!






Lise, Meg, Lene og
bursdagsCarina!



Dagen etter var det visst på'n igjen, for jeg og Espen skulle dra en bitteliten tur til Lise og Christopher for å grille. Men det ble visst litt mer enn grilling, og først ved 4-tida på natta labba vi hjemover! Hadde det kjempegøy, med både god mat, masse snacks, utrolig masse alkohol, drikkeleker, linedance og det hele! =)



Såååå blide!:D









Uhm..








Feeeil sammensetning? ;P





Jeg og Espen har fått oss en liten kattunge nå! :D Lille Spitzi Fifty! Fifty het hun da vi fikk henne, så hun fikk beholde det navnet, pluss et navn fra oss også! Fant henne i en annonse på Finn.no, og på lørdag dro vi avgårde til Lambertseter for å hente henne. Da vi kom dit var det flere å velge mellom, men da vi satte buret på golvet krabbet Spitzi inn der og satte seg rolig ned. Så hun valgte seg selv! ;)








Og så over til noe av det aller værste som har skjedd i livet mitt! Søndag kveld ringte mamma meg, og fortalte at huset til Bestemor hadde brent ned!! Jeg knakk jo selvfølgelig sammen med en gang og hylgråt resten av kvelden! Det gikk bra med Bestemor! Hun hoppet ut gjennom et vidu, og bare øyebryna, øyevippa og pannluggen ble brent, ellers fikk hun ingen fysiske skader! Heldigvis!!! Ekspertene har funnet ut at brannen startet i det elektriske mellom sikringskapet og loftet.
Uansett hvor mange ganger Mamma fortalte meg at alt hadde gått bra med Bestemor, og at de taklet det relativt bra, klarte ikke jeg å slå meg til ro før jeg fikk dratt hjem, snakket med alle, sett at de faktisk ikke hadde skader, sett huset og alt. Så mandag dro jeg hjem til Odalen. Var godt å komme dit, og tirsdag dro vi til branntomta så jeg skulle få se huset. Trodde jeg skulle klare det, men svake Gine knakk såklart sammen med en gang! Var helt forferdelig å se det!! Tenker så mye på alle minner og ting som har brent opp. Alle de koselige minnene jeg har fra det huset! Alt håndarbeidet fra Oldeforeldre, tippoldeforeldre og til og med tipptippoldeforeldre, som har gått i arv i generasjoner! Alle minner jeg hadde fra Bestefar, som døde da jeg var lita! Og ikke minst alle tingene som hadde stoor minneverdi for Bestemor! Huff så tragisk alt dette er!! =( Da vi var der på tirsdag var brannvesenet der for å slukke igjen, siden det hadde blusset opp. Da fikk Pappa en hjelm, og fikk lov å bli med brannvesenet innover i ruinene. Taket ligger halvveis nedrast, så det er farlig å gå inn der. Han rota litt rundt der han visste Bestemor hadde bilder og sånt, og der nederst i en askehaug fant han, mirakuløst nok, 3 gaamle fotoalbum og en duk etter tippoldemor som hadde klart seg helt bra!! :D Det hadde blitt begravd så langt ned i haugene at det hadde blitt så kompakt at det ikke hadde tatt fyr!


Full fyr...






Kjøkkenet..






Her var det meste
slukket..men det blusset
opp igjen så brannvesenet
måtte dit å slokke på nytt,
10 ganger!


Midt oppi all sorgen er jeg lykkelig for at det gikk bra med Bestemor! =)
Det sto litt om det på glomdalen.no også. Les det her!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, mye som skjer i sør ja. tudels