15. mai 2009

Omsider en oppdatering!

Nå har det gått en evighet siden sist jeg blogga! Fy på meg!! Det har skjedd så utrolig mye de
siste par månedene, så jeg har ikke hatt mye tid til blogging!

SNOWBOARD
Blant annet har jeg vært en helg på Hafjell og stått på snowboard igjen for første gang siden jeg bodde på Ål, altså for fire år siden! Espen hadde heller ikke stått på brett på like mange år, så dette skulle bli spennende. Vi fikk på oss bretta og fikk tatt heisen til toppen av bakken, og etter mye om og men satte vi utfor bakken. Ned den første kneika banna jeg nok flere ganger enn jeg har gjort hele det siste året, og jeg tryna og stupte ca like mange ganger. Espen derimot hadde full styring fra første stund! Men plutselig fikk jeg dreisen på det igjen også, og like plutselig var det jeg som var på tur med brettet, og ikke brettet som var på tur med meg! MORRO var det! :D Helga gikk alt for fort, og jeg skulle gjerne stått mye mer på brett! Bare synd sesongen er over for år.. Gleder meg til å stå igjen neste år! :D

TOLKING
Jeg har hatt en del tolketurer rundt omkring i landet, hovedsaklig østlandet, merkelig nok. Blant annet var jeg en helg på Hamar med Rita. Der bodde vi på et råflott hotell, som selvfølgelig satte fram kaker og godsaker i hver eneste pause, i stedet for å sette fram sunn frukt. Det gikk jo utrolig dårlig, og vi spiste alt for mye kake. Siden vi allerede hadde spist så mye kake spiste vi også like usunn mat, og masse godteri, og enda litt mer kake! =P En forferdelig usunn helg, men andre ord!

Halvannen uke seinere skulle jeg og Rita til Bodø for å tolke der i tre dager. For at det ikke skulle ende like dårlig som helga på Hamar lagde vi en avtale om treningsplikt og sukkerforbud! Og det gikk imponerende bra, vi rørte ikke noe som helst sukkerholdig usunn drit på hele turen. :D Uheldigvis endte vi opp på et hotell uten treningsrom, men trene måtte vi jo! Vi fant ut at det var et treningssenter ca et kvarters gange unna, så dit skulle vi. Det var et forferdelig uvær, det sludda og var storm, men det lot vi ikke være noen hindring! Vi brukte 25 minutter på å gå til treningssenteret, vi ble klissvåte og begge paraplyene knakk!! Vi gjennomførte en StramOppPuls-time, før vi tok samme veien tilbake i det samme forferdelige uværet!! Kan tro vi var slitne! Og så var vi utrolig stolte av oss selv! ;D

Ellers har jeg tolket en helg på Gardermoen hvor det var så mye tolking at jeg fikk lov å bo på SAS-hotellet der, enda det er så nært Oslo! Det var et fint hotell det!! Selv om det var så svært at jeg gikk meg vill flere ganger! =P

KAKER
Noen kaker har det selvfølgelig blitt i løpet av to måneder! =)


En kake som ble bestilt til 1MK
på Elvebakken. Sjokoladekake
med vaniljekrem og hvit
marsipan.





Bursdagskake til Truls.
Sjokoladefontantkake med biter
av melkesjokolade, mørk
sjokolade og hvit sjokolake i,
trukket med hvit marsipan!
Namm :D


Muffins jeg hadde med siste
dagen praksisstudentene var
hos oss. Siden hun ene er
allergisk mot både laktose og
gluten, bakte jeg gluten- og
laktosefrie bananmuffins med
sjokoladeglasur!
Imponerende gode! :D


PÅSKE
Det har jo vært påske i løpet av disse to månedene. Første halvdel var vi i Odalen og slappet av! Vi var på en liten harrytur i Sverige, og ellers gjorde vi minst mulig. Deilig! =)
Onsdagen dro vi på hytta på Bjønnåsen og ble der til søndagen. Vi gikk to kjempelange, fine skiturer i strålende vær, og jeg pådro meg selvfølgelig dobbeltsidig, betent, åpent gnagsår! =P AU! Så den tredje skituren måtte Espen gå uten meg, stakkars. Resten av tida der brukte vi på å slappe av, nyte været, og nyte fjellufta. Og selvfølgelig spise masse god mat! :D



Ut på tur, aldri sur! :D









Sporty Espen på langtur!

Ingen kommentarer: