9. april 2007

Påske

Ja så var påsken over for i år også! Triste greier.. Syns påsken skulle vart en uke til!
Første helga i påsken dro jeg og Espen til Odalen, hvor jeg kjørte masse bil, og så var vi i bursdag hos tante og onkel! Koselig! Alle barna, derav meg og Espen også såklart, satt på barnerommet og så på Brødrene Dal hele kvelden, mens en etter en sovna.. til slutt var bare jeg og Magnus våkne! =P Helga gikk utrolig fort, og plutselig var vi tilbake i Oslo for at Espen skulle jobbe litt. Jeg brukte tida på å gjøre minst mulig fornuftig, deriblant fikse påskeegg og lignende!
Onsdag satte vi oss på toget nordover, for å tilbringe resten av påsken på Bjønnåsen, på hytta med familien til Espen. Det blåste forferdelig fælt hele påsken, så vi var mest mulig inne. Både onsdagskveld og hele torsdagen gikk med på å ikke gjøre en dritt. Alle satt i hver sin stol og lata seg hele dagen, og virkelig nøt påsken. Jeg strikka på en sokk (som jeg så tappert begynte på i påsken i fjor.. sakte men sikker strikking), Ida løste Sudoku, Espen snorka, og resten gjorde ingenting! Fredag var det det årlige skirennet ved Persbu (samlingslokalet på Bjønnåsen), og vi gikk nedover for å se på. Masse liv og utrolig mye folk, men så forferdelig kaldt a gitt!! *hutre* På kvelden var det karaoke og alkohol på Persbu, så vi var der hele gjengen. Da jeg tok første slurken av ølet begynte jeg å hikke, og hikket konstant hele kvelden! Slitsomt! Etter hvert kom det en fyr omtrent på min egen alder og satte seg ved bordet der vi satt, og jeg så med en gang at han derre der visste jeg godt hvem var, klarte bare ikke helt å plassere han. Etter utrolig mye tenking innså jeg at det var en gammel kjenning fra Odalen, en kompis av Brodern. Var veldig gøy å møte en odøling oppi der, ikke ofte man ser dem! Og vi fikk masse å snakke om den kvelden! Ble ikke så veldig mye liv i karaokeanlegget denna kvelden, men en og annen turte da å synge litt i ny og ne. Og så var det også en gutt som "ploppa" (lage sånn med fingern i munnen...) en sang av DDE. Veldig imponerende!! :D Litt utpå kvelden traska vi hjemover og sovna fort!
Lørdag var det klart for sosialt samvær med noen aktiviteter og mye alkohol på myra bak hytta. En sammenkomst for alle hyttene rundt myra. Heldigvis blåste det ikke så fælt denne dagen, så vi frøs ikke helt ihjel! Først var det piler-på-ballonger-kasting, som jeg tapte med glans. Jeg for min del skyldte på at jeg ikke ville sprekke de ballongene jeg akkurat hadde stått og blåst opp! Jeg og Marit blåste opp 38 ballonger den morgenen. Neste aktivitet var en runde med noen spørsmål, som jeg trodde jeg klarte sååå bra, men bomma visst på spørsmål 4! =P Så da endte det med bare trøstepremier! Siste aktivitet var miniski i bakken, og eneste premien jeg fikk der var blåræv!
Lørdagkveld bar preg av alt for mye frisk luft, og alle sovna alt for tidlig. Søndag pakket vi sammen og dro nedover igjen. Vi var 4 personer som skulle nedover i samme bil, men bilen var en diger varebil uten bakseter.. Så jeg og Espen satte opp campingstoler i bagasjerommet, og satt der nedover. Det var hompete det!! Men vi overlevde! :D


Stein-Erik står i hølet og
griller pølser, mens Espen
er linselus og har lyst på
pølse!






Marit!







Lørdagens premier! En
kjærlighet for ubrukelig
pilkasting, og et egg for å
bomme på spørsmål 4! =P






Det ser ut som om
påskelilja fryser!

Ingen kommentarer: