6. mai 2007

En måned er gått...

Og nok en gang er det alt for lenge siden jeg har oppdatert her! Fysj på meg! Ting har vært alt for hektisk i det siste.. Med Espen på sjukehus, to uker i praksis og aaalt for mye jobbing på Kiwi (i èn av ukene ihvertfall=P), så blir gjerne bloggen nedprioritert stakkar. Men nå får det være nok unnasluntring og bloggen skal til live igjen! ;)
Har det skjedd noe i det siste da? Joda, litt så.. Var en liten tur hjemme i Odalen en helg da, for å få kjørt litt Golf! :D Og kjøring ble det! Pappa hadde fått i oppgave fra Grunneierlaget mot nye riksvei 2, å gi ut innbydelser til en slags sammenkomst. Så da skulle det puttes lapper i nesten alle postkasser mellom Nes og Kongsvinger, og det er ikke få! Ginemor ble satt som sjåfør, på en tur som bare besto av starting og stopping og starting og stopping i 5 timer! Men jeg klarte meg bra da! :D Morro å kjøre bil! Tenk om jeg bare kunne hatt lappen allerede! *sukk* Ellers i løpet av helga i Odalen spiste vi biff, slappet av og var late! ;) Mamma hadde pyntet et alldeles nydelig rosa bord, som jeg såklart eeelsket! :D Selv syntes hun ikke det var noe fint! =P









Etter den helga endte min stakkars Espen opp på sykehus. Heldigvis var det ikke noe mer alvorlig enn diabetes, men det er da mer enn surt nok! Nå tar han 7 insulinsprøyter om dagen, og vi må snu totalt om på vårt usunne kosthold. Det blir vanskelig! =P

Jeg har vært i praksis i 2 uker nå, på Tolketjenesten i Akershus, på Strømmen. Det har vært kjempemorro! :D Har fått vært med på så mange spennende oppdrag, og fått sett masse forskjellig! Alt fra x-fac på universitetet til et årsmøte for døvblinde! Kjempespennende! =) Begynner å glede meg til jeg skal bli tolk. Har hatt 3 kjempesnille veiledere, og miljøet på tolketjenesten er bare helt supert. Der vil jeg jobbe "når jeg blir stor". ;)

25. april ble Alex stor gutt, hele 21 år (Plutselig like gammel som meg, og deet misliker jeg!=P) og bursdagskake måtte han få! =) Det ble en sjokoladekake med vaniljekrem og marsipan..av alle ting! =P Med 40 roser og 50 blader!









Lørdag fant jeg, Espen, Lise og Christopher ut at vi skulle nyte finværet, så vi gikk ut for å grille. Siden Lise og Christopher ikke har særlig mye hage, og hagen vår er full av betong og polakker, endte vi opp på gressletta nedenfor Haraldsheim. Kjempekoselig å starte grillsesongen igjen! =) Da kvelden kom gikk vi til oss og så på film!


To gutter med rompa
i sky, prøver tappert
å få fyr på grillene!








Mens jeg (og Lise) satt
og lata oss i sola!





Søndag var det tid for varetelling igjen, og som vanlig troppet hele gjengen opp på Kiwi klokka 10 for å ta i et tak. Og gjett hva Ginemor skulle telle?? Selvfølgelig krydder, knekkebrød og leverpostei-hylla. For 4. gang på rad! Har telt den hver eneste gang nå, så tror nesten det hadde blitt vemodig om jeg ikke skulle telt den! Hehe =P Denne gangen hadde vi 556 krydderposer og 608 leverpostei-bokser!
Siden dette var siste dagen til Anders, og Anne nettopp har hatt bursdag, var det tid for ei aldri så lita Kiwikake igjen! =)










Mandag ble det natt til 1.mai, og da må man såklart ut på byen. Hele Kiwi-gjengen dro ut for å feire litt, og selvfølgelig for å drikke farvel med Anders! Jeg måtte jobbe litt først da, men jeg og Madeleine stengte butikken og kom etter. Siden Alex også skulle være med ut idag var han så utrolig skjønn at han kom og hjalp oss med å stenge først! :D Snill gutt! Vi la avgårde til Biblos, der vi møtte de andre, og ble overlempet med alkohol! Morsom kveld!



Lene Monica og Meg!
Og så Alex i bakgrunn da..







Alex og Anders på
sitt aller beste!







Carina og meg,
litt utpå kvelden!;)







Anders, Lene og Ingvild








Alex med en merkelig
grønn drink full av
gress og blader!





Glade, fulle og
forhåpentligvis snart
på vei hjem!






Torsdag var det alldeles nydelig vær, og nydelig vær må nytes, så jeg, Espen og Lise dro avsted til en park for å grille litt igjen. Etter veldig mye om og men endte vi opp i Sofienbergparken, og koste oss der leeeenge. Så gikk vi hjemover, og endte opp på Birkelunden. Der var Ake1s tivoli, de samme som er på Kongsvingermarken hjemme. Og siden jeg ikke får dratt hjem til Vingersmessa og Marken lekte vi litt minimarken på Birkelunden. Dro i en snor og vant en liten bamse, og så fikk Lise lurt meg med opp i en karusell! =P Like ille hver gang!



Meg og Lise i sola..
STERK sol!








Pølser på G..







Og så drikker man
av en sko.. :S








Meg og Lise i karusellen!

4 kommentarer:

kjeng sa...

jabbadabbadoo! Nydelig blogging som vanlig! Stoooooooore bilder (hørt om resize?!:P) og pene damer! ;)

koze

Gine sa...

Hørt om å ikke gidde å resize?? latskapen lenge leve!! :D

kjeng sa...

Latskap og pene damer! ;)

kjeng sa...

og de nye bildene er resizet! for ei dame! ai-ai-ai..