2. juli 2007

Odalen!

I helga var jeg, Espen og Spitzi i Odalen! =) Siden Espen jobbet kveldsskift denna uka hadde han jo fri fredag, så vi tok nattbussen torsdag kveld! Å pakke kofferten med en liten pus i huset er virkelig ikke lett skal jeg si deg! Hun skulle absolutt ligge oppi lokket på kofferten så jeg ikke fikk lukket det.. Så for å skremme henne fra det skulle jeg liksom lukke et sånt nettinglag der, så hun ble innestengt..hun hater jo å være innestengt! Men neida, denna gangen var visst det bare gøy, så da ble hun bare værende oppi der mye lengre! =P Gøy med pus! :D Fikk da igjen kofferten og kom meg avgårde!








På fredag var vi en liten tur på Kongsvinger for å leite etter priser på alt Bestemor en gang eide...det er ikke lett! Da vi kom hjem litt utpå dagen lagde jeg hjemmelaget pizza som vi koste oss med, før vi dro på revy! Fire lokale, veeeeldig flinke folk som hadde laget en liten revy! Lo så jeg hadde vondt i magen resten av helga! GØY!! :D

Lørdag sov vi leeeeeeenge, så bakte jeg ei kake! (Bombe??) Denne gangen ble det snickerskake, for det var det så mange år siden jeg hadde laget! Det var godt det! På kvelden fikk vi besøk av noen slektinger!

Søndag dro vi til Nord-Odalen og så på branntomta igjen.. Denne gangen gikk vi inn i ruinene og titta litt..men det var bare deprimerende! Forferdelig å se at alt som en gang var der bare er sot og aske nå! =( Siden det er (var?) et murhus brant ikke kjelleren så veldig mye, så alt der har klart seg.. uheldigvis var det bare lagerrom og vaskerom der..så var ingenting å ta vare på. Men fryseren sto jo der..og Bestemor har for vane å legge alt sølvtøyet i fryseren når hun drar på ferier og sånt, i god tro om at ingen leiter i fryseren hvis de gjør innbrudd.. Hun huska ikke om hun hadde rydda det på plass igjen etter forrige ferie, så det skulle vi sjekke! Men tenk deg en fryser full av mat..som har stått uten strøm i to uker! Det lukter absolutt ikke godt.. Huff, blir kvalm igjen bare av tanken!! Men der sto vi da, og rota rundt i en flytende guffe av gammel mat og diverse embalasje..på jakt etter sølvtøy!! Sikkert et artig syn! =P
Etterpå dro vi og så på huset som Bestemor snart skal flytte inn i, og bo i i et par år mens de bygger nytt hus! Så dro vi til tante og onkel og drakk kaffe, før vi dro hjem! Sjåfør Ginemor fikk kjørt mye idag! :D Sent søndag kveld kom Lise og henta oss, og vi dro tilbake til Oslo! En bra helg, kooooselig å være hjemme i Odalen, selv om det er litt sorg og elendighet der!

Det står noen stolper støttet inntill garasjeveggen til Bestemor..Garasjen brant jo heldigvis ikke opp, den ble bare utrolig varm! Oppå disse stolpene var det et fuglereir, og et par dager før brannen la fuglemor egg oppi der. Alle trodde jo eggene var blitt alt for varme..men da vi kom dit på søndag var det unger i reiret!! :D Eller, ved siden av reiret heter det kanskje, om man ser på bildet! ;P

Ingen kommentarer: