1. oktober 2007

Preben på besøk!

Peppesturen forrige uke gav mersmak for Preben, han innså nok hvor mye han savner oss! ;) Så på mandag ringte han meg for å si at han kom på besøk nå til helga! :D Tirsdag ringte han meg igjen for å si at han ikke kom allikevel, fordi han ikke fikk tak i billetter.. og tirsdagkveld ringte han nok en gang for å si at han hadde fått billetter allikevel! ;) På fredag ringte en særdeles desperat Anne og vekte meg, og lurte på om jeg kunne jobbe, så det endte med at jeg jobbet fra 15 til 21, før jeg stresset hjem og dro avgårde for å kjøpe pizza og hente Lise og Christopher. Kranglet litt med lille frøken Garmin for å slippe å kjøre ned trappa til gangstien til Ogmunds vei, men vi kom oss fram! Vel fremme dukket Preben omsider opp, og vi spiste pizza, snakket og drakk til langt utpå kvelden!
Lørdag morgen prøvde vi å stå opp tidlig, sånn i 11-tida =P ... for å ta en roadtrip til Sverige. Christopher forsvant på Bølerlan, mens vi fem andre la i vei. Det vil si meg, Lise, Espen, Preben og lille Spitzi. Hun liker seg så godt i Odalen, og siden vi skulle kjøre forbi der uansett, tok vi henne like så greit med til Lyngstad så hun fikk lekt seg litt. =) Etter å ha levert henne kom vi oss til Sverige i høljaregnet. Vi kjøpte alt for mye vin på Systembolaget, før vi dro på Eda Supermarknad og kjøpte billig kjøtt! =P Skikkelig Harry-tur! På vei hjem tok vi turen innom Snackbar'n, kebabsjappa der min og Lises kebabkarriere startet. Ligger utrolig mye gode gamle minner i de veggene! Vi dro hjem til Lyngstad og drakk kaffe og fikk nybakte wienerbrød, før vi tok med lille pusen og la i vei til Oslo igjen. Var hjemme i 10-tida omtrent, da vi begynte med 3-retters middag. Gresk salat til forrett, fylt kyllingfilet med pesto, soltørket tomat, feta, brie og bacon til hovedrett, og hjemmelaget is med varm kirsebær til dessert! =) Og så masse vin såklart! ;) Vi ble alt for mette, og tok kvelden.
Søndagen gikk med på å sove ut, før vi spiste en kjempegod frokost med nystekte rundstykker, før Preben stakk av sin vei. Vi har hatt en kjempekoselig helg, og vi skulle ønske Preben flyttet tilbake!! Hører du Preben?! ;)



Ginemor kjører!








Papparazzi-Lise!







Drømmer om
gamledager
på Snackbar'n!







Espen sovnet på
vei tilbake til Oslo!






En sliten gjeng
skal begynne på
forretten.









Hjemmelaget is!









Salat til forrett.








Fylt kyllingfilet til hovedrett.
Ser forferdelig udelikat ut,
men gud så godt som det er.

4 kommentarer:

Lise sa...

En koselig helg med masse god mat!! Du er mesterkokken ;) Takk for at du ble med og hentet Solan og Ludvig idag!! :)

Gine sa...

Alt for mye god mat! Mett fortsatt jo! =P
Bare koselig å bli med! =) Er heller jeg som skal si takk for at du gadd å vente til jeg var ferdig med middagen! ;

cyplox sa...

Det kyllingen er vel strengt talt bakt, og ikke fylt!:p

Gine sa...

Den var vel strengt tatt først skvist, så fylt, så snurpa sammen, og så bakt! Og så helt til slutt fortært! Kjempegod var den uansett! ;)