8. november 2009

Utfordring 2

Den neste utfordringen jeg fikk fra Carina, var å begynne å blogge igjen! Og vel, jeg skal prøve.. Lover ikke at jeg opprettholder det, men! ;P Men det passer bra å prøve og begynne igjen nå, siden jeg ligger hjemme med svineinfluensa! Nå har jeg vært syk en uke, og er dritt lei! Satser på å være på beina igjen snart! =)

Om et par uker er det et halvt år siden sist jeg blogget, så et forsøk på å blogge om alt som har skjedd i mellomtiden ville være håpløst! Men jeg kan fortelle kort om det viktigste! Så hva har skjedd?

Vi overtok endelig leiligheten i sommer, den 1. juni! Vi brukte en ukes tid på å pusse opp, før vi flyttet inn! Leiligheten ble en helt annen enn den var da vi overtok, og nå er den helt fantastisk vakker! Syns vi såklart! ;) Det var et forferdelig slit med denne flyttinga, men det var kjempedeilig da vi endelig var ferdig, og nå storkoser vi oss hver eneste dag i den herlige leiligheten vår! Alle og enhver er hjertelig velkommen på besøk for å se hvor fint vi har fått det! ;) Og det dukker sannsynligvis opp noen bilder etterhvert!

I sommer var jeg og Espen en uke i Riga, en tur som ikke startet så bra, men som ble kjempebra etterhvert! :D Da vi bestilte hotell bestilte vi det som lå så midt i sentrum som det var mulig å finne. Kortest mulig å gå! ;) Men, når taxien stoppet utenfor hotellet var vi absolutt ikke midt i sentrum, men derimot langt inne i bushen!! Det viste seg at å komme til sentrum ville ta ca 35 minutter med buss, og det var absolutt ikke det vi hadde tenkt oss! Feilen lå i sida til Hotels.com, der kartet og adressen ikke stemmer i det hele tatt med hvor hotellet faktisk ligger! Men etter en samtale med ei fantastisk søt og snill og hjelpsom jente i resepsjonen fikk vi oss et nytt hotell, og da ble turen veldig bra! =) Storkoste oss med severdigheter, shopping og mye god mat og drikke! Og ikke minst: masse tid til hverandre! =)




En liten pause på en
benk på et torg! =)






I toppen på et utsiktstårn! =)
Det blåste fælt!





Jobbmessig har jeg sluttet på Elvebakken. Siden brukeren vi tolket for der er ferdig med videregående, og det ikke kom noen nye døve elever, opphørte stillingene våre der! Da var det ut i verden på jakt etter ny jobb, og nå jobber jeg frilans med tilleggsavtale! Det er den beste arbeidssituasjonen jeg kunne tenke meg, og jeg elsker fortsatt jobben min! :D Fire dager i uka jobber jeg fast på to forskjellige fagskoler, mens mandager er jeg til fritt bruk for Tolketjenesten, så da er jeg på nye steder hver gang. Spennende! =)

I tillegg skrivetolker jeg også en hel del, og farter fortsatt rundt i landet! Har vært på mange turer, men to har skilt seg positivt ut! =) En uke i Kristiansand i sommer, den uka det var så strålende vær! :D Fantastisk tur! Fikk lønn for å være en uke i sola!! Kan det bli bedre? ;) Fikk også oppleve VIP-tur i Dyreparken, og en masse spennende utflukter!



I en 5-minutters pause benyttet
samtlige tolker muligheten til å
få kjølt oss ned bittelitt! =)




Jeg har også vært på en uke på busstur rundt i landet, hvor turen gikk til forskjellige museer og severdigheter om forskjellige norske forfattere. En veldig spennende tur hvor vi lærte sinnsykt mye, og opplevde utrolig mye!!! :D Men med 12-14 timer tolking hver eneste dag var jeg fryktelig sliten når jeg kom hjem! På denne turen fikk vi ihvertfall vist at skrivetolker er fleksible! ;)




Rita skrivetolker i svalgangen
på Borgund Stavkirke!







Jeg sitter på en dørstokk inn til et
gammelt stabbur og tolker!
I bakgrunn ser du Rita sitter
og holder skjermen..





Ellers skjer det ikke stort i livet mitt for tida.. Jeg jobber ca 200% som tolk.. og da sier det seg selv at jeg ikke har kjempemye tid til andre ting. Men jeg skal skjerpe meg nå! Mindre jobb og mer tid på meg selv! =) Og jeg skal være flink og blogge så Carina blir glad! ;)




Må såklart vise fram kakebordet fra bursdagsfeiringa mi! ;)

1 kommentar:

Carina sa...

Bra Gine! Jeg er stolt av deg! Keep up the good work! ;)