18. september 2007

Godkjent skrivetolk!! :D

For en liten stund tilbake fikk jeg melding fra Tolketjenesten i Akershus om at jeg var ønsket som skrivetolk! Er noen fordeler med å ha vært en liten nerd i alle år! ;) Men for å få jobbe som tolk må man gjennom en prøve for å bli godkjent, og den prøva er et ekte oppdrag ute i den store verden. Idag dro jeg og Martine sammen med Hanni-Randi, som er ekte skrivetolk, og Unn som var sensor, nedover til Vestby på et skrivetolkoppdrag, som var min og Martines eksamen. Skummelt, men det gikk så det suste vettu, og vi ble godkjent med glans! :D Så nå er jeg godkjent ufaglært skrivetolk, og kan jobbe som det! :D Ny jobb!! :D Kanksje jeg til og med kan slutte på Kiwi nå! =)
Og bare jeg får tatt skrivetolkeksamen på skolen også, rundt jul eller noe, blir jeg faglært og stiger masse i lønn! :D

Ingen kommentarer: