22. november 2007

Dublin

Sist jeg var i Dublin forelsket jeg meg i byen, og syns jeg fikk alt for lite tid der! Så jeg bestemte meg for å dra tilbake snart. Lise hadde lovet Preben å besøke han i Dublin, og siden han snart skal flytte fra Dublin begynte vi å få det travelt! Så mandag dro jeg og Lise til Dublin for å besøke Preben! =) Ble en veldig kort tur da! Vi dro med Torpekspressen fra Oslo halv 5, og etter å ha erta på oss alt av flypersonell på flyturen, var vi vel fremme i Dublin ved 10-tida på kvelden. Vi fant riktig buss, og selv om det ikke er så greit å skille mellom S og F, så kom vi oss da dit vi skulle og møtte Preben. Koselig! =) Han prøvde tappert å være litt mer gentleman nå enn sist, men nå fikk han ikke lov gitt! Vel fremme møtte jeg Prebens kjære samboer Eitai igjen, og imponerende nok så husket han både meg og navnet mitt! =) Han hadde ikke forandra seg i det hele tatt, fortsatt en stor klump iført shorts og rosa sokker! Vi dro til byen en tur så Preben kunne vise oss veien til den ene handlegata vi ikke var i sist, og så spiste vi på McDonald og gikk litt rundt. Jentene i byen var utrolig lite påkledd, var nok horeparty eller noe!



På flyet, før vi fikk kjeft
for å ta bilder!










På AirCoach'en (bussen)
fra flyplassen!







Lise og meg foran min
kjære Molly Malone! :D








Julegate! =)







På tirsdagen sto stakkars Preben opp og dro på jobb, mens jeg og Lise dro på shopping! Vi starta med en himmelsk god frokost på ei sånn baguettsjappe! Der møtte jeg forøvring 5 døve irer, men jeg turte ikke prøve meg på en samtale med dem.. Har for dårlige erfaringer med utenlandske døve fra Russland! =P Vi traska inn og ut av samtlige butikker i alle handlegatene, uten egentlig å finne så mye annet enn et par støvletter og noen småting. Og da vi endelig kom til ark-butikken, som var det store målet, var de søren meg utsolgt for ark!! Lettere irriterte fant vi oss den dyreste kaffebaren på kjøpesenteret, og kjøpte oss masse godt der! Islatte med karamell, en sånn sjokoladekringleting, og brus! Namm! =) Og ikke nok med det, så hadde vi jo posene fulle av annet godt! =P Vi ble der på kaffebaren i flere timer, til Preben kom fra jobb. Jeg så at han var litt hemmelighetsfull, så jeg lot være å spørre hva det var! =P Etter en stund spurte jeg omsider da, da han holdt på å sprekke! Nyheten var at han istedet for å flytte til London som han egentlig skulle, så flytter han til Oslo igjen!! :D :D Hurra!!



Kkkkaldt å vente
på toget!!











Lise på toget!











Goood frokost! =)








Nammm!!







Preben er veldig fornøyd
med norsk jobbtilbud! =)








Weee! =)




Etter en evighet skulle vi hjemover til Preben, men gikk forbi en butikk vi ikke hadde prøvd ut.. og dit skulle vi aldri ha gått inn! Lise var utslitt og orket ikke shoppe, så for henne ble det billig. meg derimot...ble det dyrt for! Jeg kjøpte masse klær til Espen, en veske, en hatt(!), en toalettmappe, undertøy, 4 par sokker, og mye mye mer! Men jeg fikk mye for penga da! :D
Jeg bærte omtrent ihjel meg, så vi tok taxi hjem til Preben! Både taxisjåføren og Eitai lurte på om vi hadde kjøpt hele Dublin! =P




Barsk og spionskummel
med hatt! =P







Da kvelden kom sigende på, så dro vi ut for å ferie at Prebenlille kommer til Oslo igjen!! :D Vi leita lenge og vel etter en irsk restaurant som skulle være veldig bra, men da vi endelig fant den så stengte den. Vi tok det nærmeste vi fant, en Elefant-restaurant av noe slag! (Ingen av oss husker navnet..) Der ble det en veldig dyr og veldig god kyllingmiddag. Og en dyyyr flaske vin. Preben turte ikke drikke han stakkar, så jeg og Lise drakk delen hans også. Det var ikke så lurt! Det var en innmari hyggelig servitør der, så han bretta jeg en moneybird til, før vi slitne dro hjemover. Men jeg og Lise hadde ikke tenkt å sove, så vi holdt Preben våken i flere timer! :D Langt utpå natta fant vi lett ut hva Preben skal få til julegave i år! ;)




Tigging på høyt plan!








Moneybird og vin! :D




Etter et par timer i senga var det på tide å stå opp igjen, og forberede seg på å dra hjem. Trøtte og forferdelige fikk vi pakket sammen og la i vei til bussen! Vi tok farvel med Preben, og kom oss til flyplassen med himla god tid! Vi labba rundt der og tok livet temmelig med ro, før vi plutselig innså at det var 7 minutter til gate'n stengte, og at det til vår store forferdelse sto skrevet på et skilt at det gjensto 10 minutter gange til gate'n!! Vi løøøøp avgårde med 8 kg håndbagasje hver, men neida, der sto de og filmet midt i gangen, så vi måtte vente noen minutter før vi fikk løpe videre! Så stresset har jeg nok aldri i mitt liv vært før!! Da de endelig var ferdig løp vi for harde livet videre, og rakk heldigvis flyet! =)
Så startet flyturen hjemover, og den gikk sinnsykt fort! (Kanskje fordi jeg helst trolig sov bort 90% av turen?)





Dublin fra Lufta!






Sent på kvelden var jeg endelig hjemme på Grefsen, forferdelig utslitt, men veldig fornøyd med en veldig bra tur! :D

2 kommentarer:

kjeng sa...

Fin tur! Men det står jo ikke noe om meg.. =P

Gine sa...

Det har sammenheng med at du ikke var med!