23. desember 2008

Lille julaften

Med unntak av selve julaften, er lille julaften den dagen i jula jeg har mest tradisjoner og syns er koseligst. Det er også den dagen jeg får mest julestemning, mer enn på julaften. Sikkert fordi det ikke er så mye stress på lille julaften! ;)

I år startet jeg juleferien en dag for seint, det vil si at jeg ikke kom meg hjem til Odalen før midt på dagen lille julaften, etter å ha vært i Brumunddalen et døgn og "levert" Espen der. Vel hjemme var jeg flink jente og ryddet og vasket rommet mitt (eneste gangen i året det er koselig å rydde og vaske!), før jeg hjalp Mamma å lage julemat, og pynte litt til jul. I tro tradisjon pyntet jeg julerota til Mamma, og gangvinduet. Alltid like koselig, blir julestemning av sånt! ;)



En av Mammas
juledekorasjoner! =)




Pappa pyntet juletreet, mens Spitzi hjalp til å så godt hun kunne, til Pappas store frustrasjon. Men juletre ble det, og da det var ferdig pyntet og gavene var på plass under, bestilte vi i tradisjon tro pizza ifra Bella. (Verdens merkeligste lille julaften-tradisjon, men godt er det!) Da maten var fortært var det, også i tradisjon tro, gløgg til Grevinnen og Hovmesteren. Og DA blir det jul! :D





Juletre









Pakker under treet!






Spitzi ble litt sliten
etter juletrepynting
og la seg like så greit
for å hvile på den rene,
nystrøkne duken til
Mamma!

Ingen kommentarer: