8. desember 2008

Tolketur til Tjøme!

Nok en gang har jeg vært på tolketur hele helga, også denne gangen var det skrivetolking. Turen gikk turen til Tjøme, nærmere bestemt til Eidene. Etter jobb på Elvebakken traska jeg nedover til Hotel Opera, hvor jeg møtte gjengen jeg skulle tolke for, og co-tolken min Helge. Etter å ha venta på en buss som var over en time forsinket, gikk turen endelig nedover mot Tjøme. Det var helt forferdelig vær, glatt og sørpete, så det tok en evighet før vi var framme. Da vi endelig var framme var det bare å kaste bagasjen inn på rommet for å løpe ned til middagen, for så å stresse videre til stua vi skulle tolke i, og tolke fram til halv ett på natta.

Neste morgen var det opp grytidlig, spise frokost, og tolke et kjempespennende foredrag! Etter lunsj bar det ut, da de vi tolka for skulle ha en hinderløype. Vi fulgte tappert etter med en minilaptop med super batterikapasitet (absolutt ikke tolketjenesten sin nei, men Helge sin private!), og et trådløst tastatur. Det funker jo ikke helt med votter når man skrivetolker, og ikke funker det å gå rundt heller, for å holde beina varme. Så etter tre timer med skrivetolking i flere minusgrader var både fingre og bein stivfrosne, og aldri har jeg vært så glad for en pause i tolkinga!! Det var to timer til middag, og i den ene av de to timene sto jeg i dusjen i glovarmt vann! Enda var både bein og fingre kalde da jeg var ferdig i dusjen. Resten av kvelden fram til halv ett gikk med til tolking av julebord med middag, taler og forskjellige leker, og det gikk veldig bra.

Søndag var det opp ikke fullt så grytidlig, en god frokost, og en relativt kort tolkeøkt, for bussen gikk hjemover klokka ett! Sliten og syk var jeg glad da jeg endelig kom meg hjem og kunne legge meg og sove litt! =)

Nok en veldig bra tolkehelg, med verdens beste tolkekollega! :D

Ingen kommentarer: