13. juni 2011

Turist i egen by!

I dag har jeg og Espen vært turister i egen by! Som sykemeldt begynner jeg å bli litt lei av å sitte så mye hjemme og være dårlig, så i dag trosset jeg både hodevondt og svimmelhet og var turist! =) Selv om formen ble elendig etter bare et par timer var det absolutt verdt det, for fikk skikkelig sommer- og feriefølelse av å tusle rundt i sentrum! :D

Vi var en tur på Oslo Reptilpark. Jeg er ikke spesielt glad i øgler og slanger, men har alltid hatt sans for skilpadder så var de jeg helst ville se. Og små øgler syns jeg også er morsomme, så lenge de er i glassbur! Alt går egentlig greit så lenge det er i bur..
Når vi kom opp i 2. etasje var det en ansatt som tok en slange ut av glassburet, og han lurte på om vi ville holde den. Espen ville ikke, men jeg tenkte at når man først har muligheten til å holde en slange så må man jo bare gjøre det! Så i dag har jeg holdt en kvelerslange! :O Den var skikkkelig seig og ekkel!! Ikke så skummel, bare ekkel. Og så ble jeg litt overrasket over hvor sterk den var.. Har alltid tenkt at slanger en noen dvaske slasker som bare ligger der.. Men når jeg tenker meg om skal den jo tross alt kvele byttet sitt.. En fordel å være litt sterk kanskje! ;)
Fikk ikke tatt noe skikkelig bilde av meg og slangen, for kameraet ble tomt for strøm akkurat da! =(


 
Krokodille

 
En slags øgle...

GRØNN øgle!


 
Skilpadder! :D

Diiiiger øgle! 


Papegøye!

Tigergutt!
En tigerpyton.



Biiitteliten grønn frosk!

BLÅ frosk!

En veldig aktiv slange!


Slangen jeg holdt!
Ikke spesielt stor. Ca 1 meter kanskje.




Etter at vi var ferdig på Oslo Reptilpark tuslet vi nedover Karl Johan og så på livet, og satte oss i sola og slappet av en stund. Deilig! :D Så avsluttet vi dagen med deilig mat på Egon! Superkoselig dag!

I ekte turiststil fikk jeg selvfølgelig masse gnagsår! Det var den sommeren. *sukk*
Mistenker at det er på grunn av Baby Foot. Alt jeg hadde av beskyttende hud på føttene er jo borte. Jeg har fått myke og deilige føtter ja, men om jeg skal slite med gnagsår av så lite tror jeg heller jeg vil ha litt mindre myke føtter!

2 kommentarer:

kjeng sa...

Hurra for gnagsår!

Gine sa...

Nå er du bare slem!!