1. oktober 2008

Blogge igjen??

Etter et halvt år med bloggtørke er det vel på tide å sette igang med blogginga igjen! Så får vi se hvor lenge det varer denne gangen! ;) I løpet av et halvt år så skjer det jo en hel del ting, og her er noe av det.

Kiwi har jo vært en stor del av livet mitt de siste årene, og på det feltet har det skjedd litt. I pinsen dro vi på Kiwiaden, et kjempestort arrangement for alle Kiwi-ansatte i Norge. Det var en kjeeeempestor opplevelse, og hvis jeg er flinke jente skal jeg nok skrive litt mer om det etterhvert.




Videre så stengte vi Kiwi 16. mai, og 18. mai pakket vi ned alt som var igjen av varer. 4. juni åpnet vi igjen, skinnende vakker og nyoppusset. Endelig var det rent og pent, og ikke minst lyst, på Storgata 33 igjen. Men personlig må jeg ærlig innrømme at det var veldig mye jeg likte mye bedre før oppussinga!



Tomt!






Jeg holdt ikke ut på Kiwi stort lengre, og i juni leverete jeg oppsigelsen min, og nok en gang var Kiwi-epoken over i livet mitt. Forhåpentligvis for godt denne gangen, og nå er det heller ikke vemodig å gå innom der og tenke at jeg ikke jobber der lengre.. Denne gangen er det herlig å vite at jeg ikke skal tilbake dit! :D

Og så har jeg jo avsluttet et studieår da. Ikke bare året faktisk, men hele studiet. Etter noen uker med iherdig jobbing i kollokviegrupper, både i hverdagene og til og med i helgene, kom jeg meg bra gjennom alle eksamnene. Heldigvis! :D Jeg er blitt en offentlig godkjent faglært tolk! Både tegnspråktolk, skrivetolk, TSS-tolk og tolk for døvblinde! Så det er jeg fornøyd med! =)

Men hva driver jeg med for tida da, siden jeg ikke jobber på Kiwi? Driver jeg dank? Åneida! Da jeg var i praksis på Elvebakken videregående i vinter, så tenkte jeg at det ville være drømmejobben min, for der trivdes jeg så utrolig godt. Men det var jo umulig, de hadde jo to tolker der og trengte ikke flere. Og ingen av de to hadde tenkt å slutte der med det første. Så tanken om den jobben forble en drøm jeg bare skøv unna meg. Inntil en dag i juni, da ringte de meg plutselig derfra og spurte om jeg ville ha jobb, for tolkene der hadde sluttet!!! Jeg og tre til ble innkalt til intervju, og etter en nervøs uke fikk jeg telefonen om at jobben var min! Går det an å bli heldigere??! Bortskjemt er jeg, får jobben levert på sølvfat! ;) Så nå har jeg full jobb på Elvebakken, og for første gang i mitt liv jobber jeg 08-16! Litt uvant, men veldig deilig!

Og så tolker jeg litt frilans i tillegg da. Har blant annet vært på et skrivetolkoppdrag på et bittelite sted på en bitteliten øy utenfor Sørkjosen, et sted i nærheten av Tromsø. Sørkjosen har verdens minste flyplass!! Da vi ankom på lørdag formiddag, og hadde en times tid ferga ut til øya skulle gå, fant vi ut at det var verdens mest øde sted, hvor den eneste butikken stengte klokken 15.00!! Tolkingen gikk ihvertfall bra, tross sulten som omtrent tok livet av oss. Neste dag gikk det ikke noe fly før 18.00!! Så vi hadde betalt for å gjøre ingenting en hel dag! ;) Morsom opplevelse var det ihvertfall!




Den bittelille stedet
ute på den bittelille
øya!



Jeg har også vært i Førde og skrivetolket en teaterforestilling - Oliver Twist. Med kjente skuespillere og hele pakka. Det var veldig spennende! Der bodde vi på samme hotell som Ingrid Espelid Hovig, vi spiste frokost ved siden av henne, kjørte fly med henne, ventet på bagasje med henne, og da jeg møtte henne på do på Gardermoen hilste hun jammen meg på meg! =P Gøy!

Har det skjedd noe mer da? Det har jo vært sommerferie og greier da. Første delen jobba jeg veldig mye, så var jeg og Espen en uke i Odalen, en uke på hytta og en uke i Praha. Turen til Praha var utrolig bra, koste oss kjempemasse! Vil gjerne dit igjen. (Godt mulig jeg er flink jente og legger inn et innlegg om den turen sånn etterhvert!)




To glade spente
mennesker på
flyet til Praha!



Stort mer nevneverdig tror jeg ikke har skjedd i livet mitt det siste halvåret. Kort oppsummert, blitt tolk, slutta på Kiwi og fått ny jobb som tolk!

Ingen kommentarer: