16. desember 2006

Gaute og Biff og Alex og sånn!

Idag bar det nedover til sentrum for å møte mamma'n til Espen og ei venninne av henne for å ta en kaffe! Må passe på da bygdedamene kommer til storbyen vettu! =) Det ble en koselig kaffedrikkepause på La Baguette på Oslo City! Herregud så mye folk det var på Oslo City idag!! Å løfte beina var bare dumt, for da satte noen andre foten sin der du hadde din, og det var ingen andre ledige steder å ha foten sin! Så da sto du der da, med ett bein i lufta og det andre på gulvet mens alle andre bare trampet på det, mens du håpte for harde livet at noen i nærheten snart skulle løfte et bein så du kunne snike beinet ned på den plassen! For et slit!
Da jeg sto i kø på La Baguette kom Gaute Ormåsen å stilte seg bak meg!! Jeg ble skikkelig fjortiss igjen, og kunne ikke annet enn å glane! Hihi! Er morro med sånne kjendiser! =P Møtte også Jonas, Alex sin eks-samboer (okej da, tidligere flatmate) der nede, men han var selvfølgelig overlegen og så meg ikke! Hrmpff!! ;P
Etter vi var ferdig med kaffepausa var vi innom Kiwi og handlet litt, og der var både sjef og trainee på jobb på lørdagskveld, og det skjer jo aaaldri! Kanskje de driver og retter på samvittigheten for alt de latet seg igår? =P

Vi kjøpte biff og greier og greier, og så bar det hjem for å prøve og lage biff og fløtegratinerte poteter for første gang i mitt liv! Spennende! Potetene kokte selvfølgelig over, så hele komfyren ble fylt med fløte, som svidde seg skikkelig inni der, og hele kjøkkenet ble røyklagt! Så ble panna litt veeel varm, og det så ut som om jeg skulle svi mat i hytt og pine! Enda mere røyk på kjøkkenet! Men tro det eller ei! Maten ble kjempegod!! :D
Da kvelden kom sigende på leste jeg på VG at det skulle være nordlys og meteorstorm over Oslo inatt, så jeg prøvde å lure med meg Espen ut og gå tur! Men deeet gadd han ikke! Lise er i Odalen og Alex hadde besøk, og flere kjenner jeg ikke her på Grefsen/Kjelsås, så da fikk jeg ikke lurt med meg noen på tur da.. Men utpå natta forsvant besøket til Alex, så da skulle jeg lure med meg han på natttur da! Men så fikk stakkars kroken vondt i magen sin! =( Så da gikk jeg på sjukebesøk istedet! Jeg så verken nordlys eller stjerneskudd på veien dit, særdeles skuffende! Etter å ha sett et par drittfilmer på tv'n hos Alex, og skravla maaasse tull, gikk turen hjemover igjen. Gentleman som han er fulgte Alex meg hjem! Jeg var overbevist om at nå så jeg nordlys på himmelen, men Alex mente det bare var skyer! Hrmpff! Jeg står nå på mitt jeg da, om at det var nordlys! Grått, dust nordlys! =P Stjerneskudd var det heller dårlig med nå også!
Vel hjemme åpnet jeg døra og ble møtt av masse røyk! Og da jeg sto i dusjen kjente jeg tydelig lukta av svidd mat! Hehe, får håpe det går bedre neste gang jeg skal lage biff! =)




Oslo City, sett
nedenfra, fra
La Baguette!






Biff med fløtegratinerte
poteter og bernaisesaus!
Okej, det ser ikke særlig
delikat ut, men det var
kjempegod! :D

Ingen kommentarer: