23. desember 2006

Lille Julaften!

På kalenderen står det 23. desember, lille julaften. Adventstjerna henger og dingler i vinduet, nissene kommer sakte med sikkert på plass i huset, julematen lages..og ute er det grønt gress og 10 varmegrader!!!

JULEMAT
Idag har jeg hjulpet mamma med å lage julemat. Det vil si at jeg satt ved kjøkkenbordet og prata om masse rart som hun ikke brydde seg en smule om og som bare tok oppmerksomheten hennes bort fra det hun egentlig skulle gjøre, mens jeg spiste av alt det hun skulle bruke til å lage julemat! Hihi! =) Men jeg var litt flink også da, og hjalp til med å kakke alt mulig rart i småbiter! Og det ble maaasse god julemat til slutt! :D

ALTERNATIV JULEPYNTING
Jeg fikk i oppgave å pynte gangvinduet til jul, og ble utstyrt med noen perlelenker, noen glassfigurer, og fiskesnøre! Og etter mye kløning, banning, dundring, bråk av glass mot vindu, masse verktøy som smalt i gulvet, og uendelig mange håndavtrykk på vinduet, så ble det da jul i det vinduet også! Ihvertfall vinter! =) Men det skjærer seg da man ser det grønne gresset på utsida!! Og den rustne volvoen! =P



Etter å ha overlevd vinduspyntinga fikk jeg også i oppgave å pynte en trerot! Jaa, mamma har en trerot hun pynter til jul! Folk liker den, det er noe ikke alle andre har! Tøff er den! =) Men at jeg skulle pynte den da, det ble litt feil! Men jeg dullet og småpratet med nissene og puttet alt som var i esken opp på rota, og det ble da jul i trerota i år også! Får litt assosiasjoner til Musevisa, hvor musene pynter en støvel! =P


PIZZA OG ANNET
Kvelden kom sigende på, sola gikk ned, og himmelen over Lyngstad var nydelig! Etter en lang dag med juleforberedelser var alle lei av å lage mat, så vi ringte Bella og bestilte en pizza! Ble ikke mye julestemning av det, men vi ble da mette og pizzaen var kjempegod! =) Pappa pyntet juletreet, og etterpå var det gløgg og pepperkaker mens vi så på Grevinnen og Hovmesteren, i beste lille-julaften-tradisjon! =) Koooselig, selv om det grønne gresset hindrer julestemninga i å komme!

Nydelig himmel over Lyngstad!

Årets lille julaften var like koselig som alltid! =) Jeg liker lille julaften med alle den små koselige tradisjoner!





Juletreet med
alle pakkene under! =)

Ingen kommentarer: