24. desember 2006

Julaften!

Så er det julaften igjen!
Sto opp kl 11 for å se 3 Nøtter til Askepott! =) Like koselig hvert år! Ble sittende foran tv'n og se på både Reisen til Julestjernen og Disney-tegnefilmene også, før jeg måtte få på meg finstasen og komme meg i kirka! =) Eneste gangen det virkelig er koselig i kirka er på julaften, men idag var det ikke Pål som holdt preken! Selv om han holdt resten av gudstjenesten var det en annen prest som holdt preken, og det blir ikke jul uten Pål sin preken! =( Etter gudstjenesten satte vi lys på grava til Bestemor Gønner og tante Kari. Alltid så koselig da det er lys på alle gravene på kirkegården.
Bestemor Ingrid og grandonkel Kalle kom på besøk idag, og vi spiste såklart julemiddag. Ribbe og pølse med alt tilbehøret! Namm! =) Og riskrem til dessert! Så spiste vi litt julekaker og sånt, før vi gikk løs på alle pakkene! Og i god gammel julekveldstradisjon er det Ginemor som deler ut pakker! =) Er man minstejenta, så er man minstejenta! =) Det var utrooolig mye pakker under treet i år, og pakkeåpninga tok flere timer! Jeg fikk alt jeg ønsket meg i år, og er kjempefornøyd! :D
På torsdag var Espen på soverommet og pakket inn pakka mi i over en time, så denna pakka var jeg veeeldig spent på! =) Jeg sparte den helt til slutt, for å spare all spenningen! Han har lenge truet med å gi meg en 5-liters bøtte med majones! Og da jeg åpnet den digre esken, hva tror du det var der? Jo, en innpakket 5-litersbøtte!! =P Holdt på å le meg ihjel da jeg åpnet den! Riktignok var det ikke majones i den da, heldigvis! ;) Oppi den lå en liten hundebamse og holdt rundt en gave, og under der lå to andre gaver! =)









Jeg fikk alt jeg ønsket meg idag, og enda mer enn det! Er kjempefornøyd! :D Jeg fikk krøll-/rettetang, to ildfaste former, lasagneblanding, tre kakefat, kakeform, kakeblanding, to bøker med oppskrifter, to godteriskåler med godteri oppi, sengesett, nuppefjerner, duk, lue, skjerf, perler, to bamser, lysdekorasjonsting, 7 kaffekrus, kaffe-latte-pulver, en stearinlyselg, 2 playstationspill, dvd, en nydelig glassdekorasjon, ullsokker og 3500 kr!
I tillegg fikk jeg og Espen kaffetrakter, skjærefjøl, kniver og masse mer sammen fra slekta hans! =)
Og grunnen til alle sånne pulverblandinger, er at Mamma putta det oppi de formene/skålene det tilhørte! ;)


Dagens
gaver! :D

Ingen kommentarer: